Hulp nodig?

Heb je een complicatie na een cosmetische ingreep of heb je een klacht over een arts?

Bij wiemooiwilzijn luisteren we naar je verhaal en denken we met je mee. Alles wat je met ons bespreekt is vertrouwelijk. We zijn gespecialiseerd in klachtenprocedures en hebben al veel consumenten met een complicatie kunnen helpen, mede dankzij ons netwerk van goede artsen en specialisten.

  • Voor jou als consument niks. We rekenen geen kosten voor onze dienstverlening aan consumenten. Wij vinden dat consumenten recht hebben op goed advies als ze er met de zorgverlener niet uitkomen. Om onze diensten te kunnen aanbieden werken we samen met sponsoren voor de wiemooiwilzijn podcast en is het mogelijk om een donatie te doen.

  • Allereerst bieden we een luisterend oor. De ervaring is dat mensen die een complicatie hebben of ontevreden zijn over de zorg of bejegening van een arts dat heel fijn vinden. Wij hebben geen oordeel en je kunt vrijuit met ons spreken. Vervolgens kijken we of je ergens hulp bij nodig hebt. Zo kunnen we adviseren over klachtenprocedures en je doorverwijzen naar artsen en instanties. Wij geven nadrukkelijk geen medisch advies.

  • Alles wat je met ons bespreekt is vertrouwelijk. We zullen nooit jouw gegevens met anderen delen, tenzij jij daar expliciet toestemming voor geeft en het ten gunste komt voor het oplossen van jouw probleem. Wij bewaren geen mail en berichten van consumenten nadat het contact is afgerond. Belangrijk om te weten is dat wij - in tegenstelling tot grote instellingen en ziekenhuizen - niet met een beveiligd communicatie systeem werken. Corresponderen met ons kan via reguliere mail, telefoon en WhatsApp. Stuur daarom nooit zonder aankondiging en overleg foto's waarop je herkenbaar bent.

  • Ondanks dat we met sommige artsen goed, en soms zelfs vriendschappelijk, contact hebben zullen wij nooit jouw casus met hen bespreken. Alles wat je met ons bespreekt is vertrouwelijk.

  • We hebben een privé Facebook groep waar je lid van kunt worden. Stuur ons een bericht met verzoek om lid te worden.

  • Nee. Wij bemiddelen niet tussen arts en 'patiënt'. We kunnen je wel adviseren over de stappen in een klachtenprocedure en doorverwijzen naar instanties die bemiddeling aanbieden.

Contact

We gaan graag met je in gesprek, maar bij acute medische zaken vragen we je contact op te nemen met de behandelend arts of je huisarts. Bij levensbedreigende situaties bel je met 112. Vragen, meldingen en klachten worden binnen 5 werkdagen beantwoord door onze vrijwilligers.

Meer weten over klachtenprocedures? Luister dan naar aflevering S3E7 van de wiemooiwilzijn podcast met juriste Femke Moerbeek en directeur José Lentz-Peters van Stichting DokH.